duminică, 29 august 2010

Alpinism - Mizantrotheosis - 2010








Dupa un sezon destul de "sterp" in iesiri la munte , cu ploi ce m-au impins la limita suportabilului, am revenit in Costila la ceva trasee de acomodare cu Peretii, unele mai usoare , altele mai serioase, culminand pe 22-23 august cu deschiderea unei rute noi , de 2 lungimi , in Tancul Mic.
Insotit de Catalin Padure(Batranu), am descins pe brana de la la baza viitorului traseu, situata in stanga de Suzana. Intentia mea era sa parcurg fatza compacta de conglomerat pana in Hermann Buhl, dupa care aveam sa trec deasupra si sa ies in varful tzancului. Dupa 5 ore foarte tensionate si intense, am reusit sa deschid prima lungime, de 40m, cu 8 asigurari fixe, un piton si sapte spituri, pe pasaje uneori destul de lungi si dificile , cu prize abia schitate, mai ales la picioare. Daca prima lungime are aspect de fatza compacta cu asigurari rare dar solide, a doua lungime care mi-a consumat tot cam 5 ore , are un aspect mult mai "clasic", prima parte fiind diedrul de la plecarea pe ultima lungime din H.Buhl, expus si usor surplombant la final, cu o stanca ceva mai murdara, deasupra avand fetze mai compacte si curate , iar traseul se abate usor oblic dreapta catre un copacel suspendat, iar apoi sus si iar dreapta, cu mici pasaje verticale mai expuse. Finalul acestei lungimi de inca 40m este pe varful tzancului , de unde l-am asigurat pe Batranu la niste jnepeni grosi(in acelasi punct unde dinspre dreapta vine alta ruta deschisa de noi aici, Abyssus Inexpugnabilis) . Oboseala accentuata de la final nu a afectat satisfactia reusitei, si am ramas sa contemplam cateva momente panorama superba din varf, in special cu peretii Costilei si Vulturilor. Vremea a tinut cu noi, fara sa avem nici o picatura de ploaie dar nici soare foarte intens.
Alta prezentare si poze cu noul traseu, la :

3 comentarii: